8. aug. 2011

Bokorm//Idas dans



I frykt for å kjede dere, med å være nok en blogger som blogger om Gunnhild Corwins bok om hvordan det er å være mor til en kreftsyk datter, så synes jeg at boken fortjente litt spalteplass her.

Det er en helt utrolig velskrevet, ærlig og gripende bok. Boka gir innsikt i en fjern hverdag (for meg i allefall), og kunnskap om hva kreft egentlig gjør med deg, både som pasient og pårørende. Itillegg bruker hun noen sider på å bryte ned "etablerte sannheter", noe jeg er stor fan av. Men fremfor alt er det en vakker bok om hele familien Corwin.

Det er grusomt å tenke på at den er sann, og ikke en onsdagsfilm på TvNorge. Jeg vil ikke gå noe dypere inn på handlingen, men anbefaler den på det varmeste. Tåregaranti.

Føles litt banalt å gi denne boken et terningskast, men den får i allefall en 6'er.

Så til min kusine Mari; den er verdt å lese.

2 kommentarer:

Silje fra Jazzhim sa...

Heisann! Nå oppdaga jeg bloggen din! Kuuuuuult! Kan jo slenge til at hvis du likte den boka (har ikke lest den selv vel å merke), så liker du sikkert ogsp Paula av Isabel Allende. Har heller ikke orket å lese den ferdig, for begynner nesten å grine hele tiden. MEN om du vil slippe en grinebok (som jeg i alle fall foretrekker å holde meg unna), så har man alltids Åndenes hus ;) Skal slenge innom her oftere ;) Også kan du ringe meg eller no!! For prøvde idaaaaag, men det gikk ikke :) Håper du koser deg med semesterstart, er sjalu :P

Tine i Rosablokken sa...

HURRA silje! du er ikke fra jazzheim, men oslo! kuuuuult at du stakk innom bloggen. håper du kommer innom oftere! Tror jeg drøyer litt med mer grining. he eh. men tak for tipset!