29. aug. 2011

Adjø sommer/Velkommen høst.






































Nå er jeg ferdig med sommern. Høsten er akseptert og jeg begynner å glede meg til hule tilværelsen. Både Hr Forloved og jeg blir helt huleboere når høsten og vintern kommer. Det er flaks at ingen av oss liker høsten og vintern, for det hadde vært slitsomt om den ene var helt i ekstase over snø og ville ut å gjøre ting hele tiden. Flaks for oss. Vi har begynt å legge planer for å gjøre huleboer tiden sikkelig koselig, så nå gleder jeg meg.

Men siden vi er på tampen av august, så tenkte jeg å legge ut de siste sommer minnene, bare for å markere at sommeren er over for min del.
  1. Solfylt vindus-idyll i kammerset på vår kjære gård. 
  2. Kveldsbading i tjernet med gode fettere fra Dombås.
  3. Piknikk på ett annet tjern med mor og dronningen. 
  4. Vakreste søteste kornblomster. En ny blomster favoritt.
  5. Speilet vårt.
  6. PEZ figurer min søster kjøpte i gave til meg og hr Forloved på en benistasjon på vei hjem fra en fuktig kveld. Tyggis på tube til min minste søster. Omtenksom hun frøken Mellomst. 
  7. Det nye piknikkteppe pådekket med det fantastiske servise vi fikk av min tante. LENGE LEVE PIKNIKK.
  8. Markblomster. Alltid en favoritt. Ser dere igjen neste år.
  9. Jeg elsker egg, og periode-bytter-på hvordan jeg liker de. Nå er det den halv- rørte (altså egg sunny side up, men rørt lett rundt før de er ordentlig stekt) varianten med rødløk og grønn paprika oppi. Nam nam. Og selvsagt kaffe.
  10. Mopsen eeeelsket å være på ferie i sommer, her ligger han å drar seg på det "persiske teppe" mens han knasker på en tørrfisk. Bestemor er best.
  11. Pappas hjemmelagde smoothi med bær fra gården. 
  12. Hjemmelaget sushi med mamma og gjengen. Slager det!
  13. Østlands regnbyger = regnbuer, hurra.
Det har vært en fantastisk fin sommer.  Idyll og nostalgi.
Andre flotte sommerminner er;  Rendals turen, Tusenfryd, deilige sommerkvelder, bursdagsfeiring med masse jordbær, og bading og ukulele spilling i fossen. Og såklart var det helt fantastisk da jeg fikk brudekjolen min (under ett år til bryllupet) <3.
Jeg var og på en fantastisk, men ganske hard fjelltur i Trollheimen, som jeg ikke har somlet meg til å lage ett innlegg om enda.

Jeg gir sommern 10 av 10 mulige.

Har du hatt en strålende sommer? Hvor mange stjerne? Hva var best?

    Ingen kommentarer: