18. mars 2012

Vår, rengjøring og hjemmelagd kontorrekvisita.






































Nu har påbegynt vårrengjøringen, 5 timer husvask i går var en bra begynnelse, men resten skal jeg ta litt etter litt. Det er herlig når våren kommer og man får lyst til å renske redet. Her var det ganske "cluttered" eller tilstoppet på norsk. Ryddet i klesskap, fant frem sommertøy, men det som tok lengst tid var å rydde "kontoret" eller skrivepulten som jeg fortsatt kaller det.

Dekket av hobbysaker, spraymaling, pensum, regninger, og alt mulig annet rask, var det herlig å få rensket den. Selve pulten er det vanskelig å få tatt et flatterende bilde av (et gigantisk monster av en expedit ikea pult). Men noen detaljer kan dere få se; en spraymalt fiskebolleboks til blyanter og lingende, en blyantspisser har fått magnet på seg slik at jeg ikke roter den bort hele tiden, origami-boks stil småting som ligger å slenger, og en papirstjerne jeg fikk på en julegave.

Kjekt når det er litt innbydende å sette seg ned for å jobbe litt.

Blir du og ryddete og ordnete når våren kommer? Vårrengjøring og oppussing og hele pakka?
Håper alle har en suuuper fin søndag!




8 kommentarer:

Cathrine sa...

Herlige bilder, man kan med en gang se at de tilhører deg:)
Så flink du er da! Jeg er sånn som deg som skal rydde absolutt alt når våren kommer, men har jobbet så mye de siste 4 mnd så alt blir utsatt for når jeg først har fri blir jeg en bilde-zombie:)
Ha en fortsatt fin kveld og du vet, ny uke nye muligheter:)
klem cathrine

Louise sa...

Så flink du har vært!
Storrengjøring og rydding er et skikkelig ork, men så får man så god følelse etterpå:-)
Kult hjemmelagd kontorrekvisita også!

Benedikte sa...

Jeg er ikke så glad i å vaske og rydde jeg! ;) Men det må jo gjøres et også! :)
Kult kontorrekvisita! Ha en fin kveld videre! :)

En støvel og en sko sa...

Koselige og inspirerende bilder. Så lurt med magnet på blyantspisseren. Og en sånn stjerne prøvde jeg å brette en gang, men fikk det ikke til gitt.
Ja, jeg får alltid lyst til å ta en skikkelig vårrengjøring når våren kommer og jeg ser at spesielt vinduene kunne ha godt av en vask. Men orker aldri å gjøre så mye på en gang, så det blir litt sånn her og der.
Og du, tusen millioner takk for den fine kommentaren på forrige innlegg. Jeg ble så GLAD!!! Og forøvrig så er jeg blitt veldig glad i bloggen din også, jeg liker upretensiøse og uformelle blogger, og din seiler oppover favorittlisten.
Ha en fin uke :-)
klem :-)

Matilde sa...

Kjenner meg godt igjen i det scenarioet, min skrivepult var alltid overfylt. Lesesalplassen min er et kapittel for seg selv, :) (men den må jeg rydde litt opp på hver dag)

Cathrine sa...

Tusen takk for koselig kommentar, setter utrolig stor pris på det!
Drømmen er jo å kunne ta bilder litt mere en til hobbybruk når jeg blir " stor" så det er så koselig å få skryt, skikkelig selvtillitsboost:)
Snoka på bryllupsbloggen, gleder meg til å følge med der asså! herlige Tine-bilder:)
Jeg jobber som assisterende butikksjef i sportsbutikk, ja jeg er litt sportsnerd og er sykelig opptatt av skoene til folk hihi..
idag har jeg jobbet fra 11-22, så nå er det rett i seng!
Håper du får en fantastisk" lille lørdag"
Store klemmer fra Cathrine

Unknown sa...

Du vil ikke komme å ta en skikkelig sjau hos meg i Trondheim også da? Siden du er i gang mener jeg...
Har fått tatt unna litt, men syns det blir rotete og skitten igjen før jeg får sagt "heffalump". Nedtur altså.
Motivasjonen har dratt på ferie igjen også. Sukk.

Marthe sa...

Hva er vel bedre for sjela enn å ta en skikkelig sjau innimellom? Ryddesjau, that is, andre sjau kan holde seg unna;) Jeg blir sånn selv, det har nok noe med at lyset kommer og man ser endelig (?) alt som har gjemt seg i kriker og kroker.. Hjelp!! Deilig med egen kontorplass, her skjer det meste på stuebordet foreløpig;) Ha ei nydelig helg, det er nemlig snart HELG!!!