7. mars 2012

Blå kjeks sa du?
























Jaha. Nå har hr forloved vært på kjøkkenet igjen. Han er en mester på å eksprimentere på ting vi har i skapet, jeg driver halvveis å skriver en oppskriftbok om alle sprellene han finner på matmessig. Det her er fjerde varianten av kjeks han har laget på like mange uker. Og jeg følte de måtte dokumenteres og deles, for mer Tim Burton lignende bakst har jeg ikke sett før.

Hvete og rugmel, honning, sukker, kokos, natron, egg, smør, og såklart blåbærsyltetøy er blant ingrediensene. Snakk om Charlie og sjokoladefabrikken og blåbærtyggis kjeks, eller kanskje Sesam stasjon. Kjeksen ble forresten mer som muffins enn kjeks. MOOKIES

Og som siste finish ble de toppet med grønn melis!

Hurra for kreativitet på kjøkkenet!




3 kommentarer:

Cathrine sa...

haha, som tatt rett ut fra en Tim Burton film!
Et lite filmtips til deg fra meg er "Hugo" :) har på følelsen at du vil like den:)

Lene sa...

Var de gode da? Hehe. :) Morsomt å eksperimentere litt da! Her går dagene. Jobb, sykdom, jobb.. pluss en hyggelig og spennende mail jeg fikk i dag! Skal fortelle mer når jeg vet mer. Aiai, gøy! ;) Kos dere med blå kjeks/muffins! Hehe.

Klem Lene

Lene sa...

Liker å si A men ikke B ;-P Skal fortelle mer seeeeneere ;) Hehe. Burde nok ha vært hjemme fra jobb. Men holder jeg meg hjemme? Næh.. Holder ut! :)