7. apr. 2013

Vårforberedelser i Rosablokken







God kveld, god kveld!
I rosablokken myldrer det om dagen. Vi, spesielt min flinke mann, jobber flittig og for harde livet med å få leiligheten klar for våren, og babyen som kommer innen det har gått to måneder.

Leiligheten har vært under oppgradering helt siden bryllupet, men det har gått veldig i rykk og napp.
Nå derimot, etter tre intensive uker for min mann, søster og svigers, ser vi enden på hele malevisa, siden det mangles bare et lite strøk blått på badet og en siste finishing tuch på karmer og skap. I tillegg skal en dør få kle på seg ferm harlequin tapet, og en annen tavle og magnet maling.

Endelig begynner leiligheten å bli sånn vi hadde tenkt. Og i helgen har vi fått sortert ting og tang vi ikke lenger trenger, og fått solgt elskede møbler og musikkutstyr vi ikke lenger bruker eller er praktiske. Mye har og i tradisjon tro blitt gitt til loppemarked.

Målet er å få maksimert plassen i den 56 kvm store leiligheten på en funksjonell, men og estetisk måte. Så da må man unngå unødvendig mye ting. Det har vi måtte øve på, siden begge har litt samle tendenser.

Nå gjennstår det og sakte men sikkert innrede og bo inn leiligheten på nytt. Bilder skal opp, planter skal kjøpes og gavekort skal brukes. Og gjennomtenkt skal det være, så vi unngår bomkjøp og stygge hull i veggen.

Og så kan man rope hurra, hurra, for endelig har stringhyllen jeg fikk til min bursdag i november og lampen jeg kjøpte i høst kommet opp i stuen.

Forøvrig har vi klart å holde en korianderplante i live en hel måned, og er utrolig strålende fornøyd med det :-D

Dette er mitt bidrag til NIBs vårforberedelses utfordring.

Gratulerer med vår folkens :-)
Det er ingenting som er så herlig som smeltende snø, spirende blomster og gåsunger, og ny rydde- og ordneglede :-D


1:Retro-babytøy/ 2.Ny lampe/3.oppussing av badet/4.Øver på å bake boller/
5. Rosablokken på Instagram


Tine

18 kommentarer:

Katrine sa...

Herlig! Vårfornyelse og redebygging på en gang. Glade tider. Spennende tider. Jeg vil tippe du er litt ekstra våryr om dagen, hvis energien tillater det?

Det er deilig med alt som er ferdig, selv om planlegging og listeskriving også er gøy.

Nyt en ny våruke i en nesten-tipp-topp-ferdig-fikset eilighet! :-)

Lene sa...

Der var du jo! :)
Skjønner det er mye som foregår om dagen. Spennende tider fremover! :)
Er så glad på deres vegne!

Stringhyllen.. den er - perfekt! Har fått stringhylle i bursdagsgave jeg og. Ble bestilt i går. Så da dukker den vel opp etterhvert. Gleder meg! :)

Håper vi får se mer etter dere er ferdig med oppussing. Jeg vil, jeg vil! ;) Hehe.

God natt!
Klem Lene

Jatte sa...

Heeeeeerlig med vår!:)

Flott bidrag!

Ønsker deg en fin ny uke,
♥KlemKlem♥

TanteAB sa...

Hei og takk for sist :) Så flott det er blitt :) Håper på Bergenstur om ikke for lenge ,så da kommer jeg og hilser på . Ha en super uke.
Klem fra tante AB

Meg sa...

Hååh! Den oransje vekkeklokka...elsk!

NydeligFlott - Julie sa...

Deilig at det endelig er vår!
Fine bilder du viser.
Ønsker deg en NydeligFlott mandag
og lykke til i Nib´s utfordring!
Klem fra julie :-)

Linnéa sa...

Så fint bidrag!Digger den hylla der :)

Jeg går på med friskt mot når det gjelder stolen, og så blir det som det blir - altså ingen ekspert ;) Skrudde av bein og armer sånn at det var sete/rygg igjen. Et stk stoff som dekker rygg og front og et stk stoff som dekker sete. Brette pent og stifte fast :)

Klem

Gyri sa...

Her var det virkelig forandringer! Så fint det ble:)

Fold You so! sa...

Åh, så fint dere får det :) Digger den kjolen på nederste bilde også :) Kjenner meg veldig igjen i samler-tendensene. Både Petter og jeg sliter nok litt med det, og siden vi har flyttet endel i det siste har vi nå ting lagret rundtomkring på 4 forskjellige plasser. Gleder meg til vi får et relativt fast tilholdssted slik at vi kan begynne en ordentlig opprydding, vi og ;)
Ha en kjempefin vårdag, her i Nord er det litt for tidlig å ta frem tøyskoene enda, men solbriller er høyst nødvendig :)
Klem fra Vera

Syrinveien 3 sa...

FANTASTISK!

Ine sa...

Så fint det blir! En sånn stringhylle er høyt på ønskelista mi, men vi må prioritere sprinkelseng, seng til oss selv, garderobeskap, maling og en haug andre praktiske ting først. Men til sommeren tenker jeg at jeg har min egen fine stringhylle på kjøkkenet, der de fineste koppene og boksene skal få bo :)

Ingvild S L sa...

Så fint det blir!
Hilsen fra en annen mamma i Bergen :)

Katrine sa...

Det ser ut som det blir så fint hos dere! En lielighet med godfølelse :)
Oooo liker spesielt den stilige kobberlampa! Og ikke minst det i str smått :)
Du er så fin du!

Marthe sa...

Dere får det helt strålende fint, det bare vet jeg, for stilen din er så unik og personlig- man kan med en gang se Tine-touchen!

Håper vi får se bilder av det ferdige resultate, er veldig spent på tapetet kjenner jeg;-)

Oj, hva skjedde med og klare å holde liv i en korianderplante i en måned? I hvilken som helst plante egentlig;-) Hehe!

Ha en super kveld Tine!

Puss og suss

Cathrine sa...

TINE! hvor er du!!!

Anonym sa...

I'm gone to inform my little brother, that he should also
go to see this blog on regular basis to get updated from most
recent gossip.

Also visit my web log - โซฟา ราคาถูก

Unknown sa...

Interessant nettside du har. Jeg blir imponert. Jeg skriver en del om tapet Fortsatt fin dag =)

Unknown sa...

Interessant nettside du har. Jeg blir imponert. Jeg skriver en del om tapet Fortsatt fin dag =)