9. mars 2012

Grønt, grønnere, grønnest og mintgrønn.



Grønt er årets farge. Passer meg ypperlig for vi har endel grønt, passer perfekt i år iallefall, neste år er vi helt passê. Oh nooo.
Vi har et kjøkken i grønt, langhåret salongteppe i mosegrønt, små detaljer i grønt, men mest grønt av alt, er stolhjørnet grønt. Der har vi den fineste grønne stolen (vi har to grønne lenestoler), som mopsen har jafset av et hjørne, som vi ikke enda har fikset. Og ikke minst (med fare for å overeksponere mesterverket); her henger også Moonbeam og Midnigth. Jeg er stadig like forelsket i dette hestebildet.
I tillegg til disse mørkegrønne skattene, er det mye grønnskjær i den hjemmelagde sofaputen og den mintgrønne Ferm lysestaken. Liker grønt! Og teak også!

Så med mine grønne eiendeler er jeg med på mrs Hardys grønne utfordring. Klikk her for så se fler grønne bidrag.

Dessuten var det veldig hyggelig av NIB å plukke ut et bilde fra min blogg til deres URØRT versjon. Det var så stas å bli nevnt at jeg fikk lykkerus. Mmm lykkerus!

Har du mange hester på fargen grønt? Grønnskolling? Er grønt skjønt, eller holder du deg unna grønt?

Med vennlig hilsen;


14 kommentarer:

Rarerina sa...

Grønt er skjønt!
Har også et grønt stolhjørne. Og en grønn pute jeg tok frem en gang jeg prøvde mer farge. Bare se et gammelt innlegg her:
http://rarerina.blogspot.com/2011/02/grnn-helg.html

Knaskje jeg må hive meg med på den grønne sti.

Lene sa...

Grønt, grønnere, kulest! Du har mange kule grønne ting! :) Stolen er bare heeelt rå! Selv om mopsen har gnagd litt på den. Hehe. Kos deg i helga! :)

Klem Lene

designhund sa...

"å nei" der er jo det bildet jeg ønsker meg ::sikle::
jeg har på meg grønn noen-har-strikket- genser på meg i dag,
samt grønne gazelle adidas. jo - tror jeg er inne i en grønn periode,
litt mørk grønn sammen med mint eller lakserosa - nam.
GOOOD helg rosablokken!

Cathrine sa...

Har vel sagt det før, men jeg elsker stilen din! Den er bare herlig rett og slett:)
Håper du og fine mopsen får en fantastisk helg!

Maya: sa...

Hallo! Og takk for kommentar inne hos meg. Grønt er skjønt, har bare ikke så veldig mye hjemme hos oss. Mest i form av mintgrønn/blågrønn og planter...men det er jo en veldig frisk farge da! Har jo sett på bildene fra fargerike og ser jo at det i grunn er ganske lekkert. Det ser ut som om du er i den grønne bane, og utrolig søt kanin!
Du spurte hvor vi har reist i kommentaren din. Vi har reist litt hver for oss (før vi ble sammen) og så reist litt sammen. Jeg har vært på et par interailer, men den goooode bakcpacker-feelingen fikk jeg vel ikke før reiser til land slik som India, Marokko, Nambia, Zambia, Sør-Afrika og Kina. Love, love love! Skulle levd et backpackerliv hele tiden...bortsett fra all svette og slit da. Hadde jeg kunnet velge bare friheten, avslappingen og det morsomme hadde jeg glatt reist rundt hele tiden, hihi.

Benedikte sa...

Så morsomt å bli plukket til URØRT! Elsker stilen din! :)

Fragmenter sa...

Grønt er så definitivt skjønt! I fjor, i år og helt sikkert til neste år også, i hvertfall hos meg:) Digger stolhjørnet ditt, og det bildet var prikken over i'en!
Du den planten vet jeg ikke hva heter. Kjøpt hos Rema for 25 kr, og da sto det bare sukkulent på lappen. Men den har blitt min favorittplante med de små rare blomstene, også trenger jeg nesten ikke passe på den:)
Stas å bli plukket ut til Urørt, grattis!
klem, Elin

Hvite tulipaner sa...

Herlige detaljer i grønt hos dere:)
Jeg er helt hektet på grønt!
Fortsatt fin søndag til deg!
Her blir det sofa og strikking;)

E.R.R.Y sa...

Åh, den lilla teak-kommoden är en riktig pärla! Fina gröna toner hos dig.

Janne sa...

For et megafantastisk flott hestebilde!!!!

Og du, sånn hylle MIDT i vinduet...det er min plan og. Til blomster og div. Det er fint det. Bare synd det vil ta alt av lys jeg har på kjøkkenet. Hehehe.

Jeg prøver å legge deg til i bloggrullen min, slik at jeg lettere husker på å sjekke innom hos deg...men jeg får hverken lagt til eller fjerna blogger....har du det sånn og?

Cathrine sa...

Tusen takk for kommentar:) Jeg blir bare mer og mer glad i de fiiiiine stolene mine<3
Du burde sjekke ut bloggen "Fabelaktig", det er en utfordring der du kommer til å råkke hihi, håper å se fine-kanin såklart!
Ha en herlig ny uke!
klem Cathrine

Lidyll sa...

Herlig søta!
...love it!Teak, natur, dyr, mintgrønt og grønt.....!

WOW!

jadda, du kapret en finfin plass i hjertet mitt skal jeg si deg*blunkesmil*
Masse lykke til i utfordringene, søta!

..ser også du har fått litt velfortjent ros i det siste både her og der, og at det er flere og flere som titter innom deg...jippi! Jeg står og heier!*smil*

Klem til deg

sigrid sa...

For en herlig blogg du har! Fantastiske grønnfarger i dette innlegget! Gleder meg til å følge bloggen videre! hilsen Sigrid:)

Katrine sa...

Du store, for en skatt du er! Alltid liek fint å oppdage slike bloggperler sånn plutselig :) hei på deg! Og jeg elsker headeren din! Den fikk meg til å smile!
Jeg er usikker på grønt.. Jeg er mer blå av meg, som'n sier ;) Men er svak for den mintgrønne.. Både på klær, smykker og interiør. Så du skal ikke se bort ifra at det dukker opp noen mintdetaljer i huset utover våren :)
For et vakkert bilde av de to hestene!!