18. sep. 2011

Den-store -høst-spise-dagen.



























Det beste med høst, er fårikål. Det er ingenting jeg ikke elsker med fårikål. Det er lett å lage, det er billig, det lukter deilig, det er mye, det blir bedre og bedre, det er høytidelig og hverdagslig på samme tid og det smaker himmelsk.














































Jeg begynte å lage fårikål så og si med engang jeg flyttet hjemmeifra. I kollektiv, på studenthjem, fårikålen skulle kokes samme hva. Selv om alle hatet lukten og jeg måtte bruke seks kjeler uten lokk. I år har jeg en sikkelig fårikål kjele med lokk. Det er deilig.


Når man lager fårikål er det koselig å ha besøk av folk som elsker fårikål. Og man har alltid nok. I går kokte vi sammen 2 kilo kål og to kilo kjøtt, og vi har igjen nok til en søndagsmiddag.


Det tar så lang tid å lage, at forventningene eskalerer. Men fårikålen innfrir alltid.  Den første fårikålen er den beste høstkvelden.

Har du hatt din første fårikål enda?

Ingen kommentarer: