16. juli 2012

Låve løve, støv pave.













I det siste har vi:

  • vært med å legge bjelkelag
  • revet vegg
  • laget vegg
  • malt vegg
  • lagd fire dører av sagt vegg
  • lagt 80 kvadrat gulv med med planker som måtte spennes, tvinges og jekkes
  • skrudd en hel del skruer
  • ryddet ut 80 år gamelt rot
  • støvsugd en hel låve
  • klatret i skummel stige
  • hengt i sikkerhetsele og dinglet
  • kostet
  • pustet inn, støv, flis, mugg og sprøytestoffer. 
  • stablet ved 
  • klippet gress
  • brent skrot
  • trillet trillebår
Jeg har og:
  • vært i Sverige og handlet 22 kilo kjøtt, og en haug med kokosboller
  • fått min aller første og fineste mummikopp av MAMMA som nettopp har vært i Thailand
  • kjøpt ringer, slips, dekorasjon og andre bryllupsting
  • møtt vigsler
  • funnet sang til bryllupsvalsen
  • handlet servise og andre ting til bryllupet på Røde Kors huset
  • fjernet ettiketter av syltetøyglass
Bryllupet begynner virkelig å ta form, men herlighet så utrolig mye jobb det er.  Det er veldig spennde å lære om oppussing og vedlikehold, prøve forskjellige verktøy, og se låven bli til på ny.Det er lange arbeidsdager som gir en enorm appetitt og større muskler. Det er rart å tenke på at jeg om tre uker er brud, for akkurat nå føler jeg mer som en roboust arbeidshest. Men snart skal jeg ta på meg GLITTERSKOENE og være ren, pyntet og spent.

En ting som virkelig har gått opp for meg de siste ukene, er at det ikke er en lett løsning å ha bryllupet hjemme. Hadd vi hatt festen på et velhus, hadd vi nok bare puslet med hvordan blomster vi skulle ha, eller bord pynt. Nå har vi alle de vanlig bryllupstingene å tenke på, pluss å pusse opp låven, få i stand hus, sermonisted,  innkjøp av absolutt all mat, servise, bestikk og alt annet man måtte trenge. Men heldigvis har vi en utrolig fin familie som hjelper til med alt. Blant annet pappa som pusser opp låver, mamma som kjører til sverige og stiller opp til alt mulig, tanter som planter blomster og skal plukke rips til dessert, bestemødre som hjelper til med innkjøp av servise, og vask av ting som må vaskes, venninner som sminker, mine søstre som er med å pusser opp, og ordne med kokker og serviøterer, stemor som skal bake bryllupskake, kusiner som kommer med gode ider og hjelp til pynten, jeg kan fortesette i det uendelige, og vi setter stor pris på absolutt all hjelp. Snille snillere snillest er de :)) Så det blir nok litt av et drømmebryllup etter alt dette strevet. Så lenge vi ikke sovner under bryllupsmiddagen da. 

Nå er jeg utslitt etter en tolv timers arbeidsdag, men i kveld ville jeg blogge før jeg gikk og la meg, siden vi nå er så godt som ferdig med låven, bare en uke gjenstår, og da kan jeg begynne med pyntingen. Noe jeg virkelig gleder meg til :))

Selv om det blir lite tid til avslappning før bryllupet, fikk vi en hyggelig overaskelse i dag. den skal jeg fortelle om siden, og jeg skal vise dere alt det fine vi fant på røde kors huset, og dekoren som er under produksjon. Men det kommer etterhvert, det er ikke akkurat mye tid til blogging om dagen, ei heller andre ting. Jeg oppdaterer instagrammen min @rosablokken oftere, så det er bare å titte innom der :)

Håper alle har en strålende sommer, og koser seg glugg ihjel :)
For et langt innlegg. Nå tar jeg kvelden. 




4 kommentarer:

Linnéa sa...

Fy søren så flinke dere har vært, jeg er imponert!

Og jeg elsker bildene dine, kule vinkler :)

Ha en finfin dag Tine!

Klem

Cathrine sa...

hurra! for en låve! for en jobb dere har gjordt! flinkiser:)
Gleder meg virkelig til å se mer av dette!
Og du jeg gleder meg skikkelig til du skal bo på gård ( for jeg regner med at det er denne gården du skal overta etterhvert?) for da SKAL jeg besøke deg enten du vil eller ikke, hehe neida..bare hvis du vil..
store klemmer til flinke, fine deg!
ps..passe misunnelig på mummikoppen ja;)

Lene sa...

Så flinke dere er! :) Er alfa omega med mange snille mennesker som kan hjelpe til :)
Blir nok et drømmebryllup!

Klem Lene

Marianne sa...

Gurimalla, blir helt andpusten bare av å lese om alt det dere får til jeg! Skikkelig flinke er dere alle mann!
Du har nok helt rett i at det faktisk er mer jobb å organisere et hjemmebryllup, men fy søren så mye mer personlig det blir også! Det tror jeg dere vil ha mye igjen for :)