14. jan. 2012

Second love er en fin butikk



































Av min søster(e?) fikk jeg lov til å velge ut bursdags/julepresang selv. Så da var det bare å gå på skattejakt. En gave i seg selv det. Min søster viste meg butikken second love, som fra nå av er min favoritt klesbutikk. Den ligger i Skostredet i Bergen og er en liten men utrolig fin vintagebutikk drevet av ei (to?) ung jente. Butikken ser utrolig bra ut, med masse fine ting sirlig stilt ut, og håndplukkede vintageklær enten fra Paris eller av henne selv. En ordentlig opplevelse å handle der altså (dessuten får man grelle postkort fra Bergen, gratis). Jeg forelsket meg i allefall heeelt i denne kjolen. Retro futuristisk uke sa du ? Gleder meg sånn til å ta den på, men inntil den tas i bruk så kal den få henge litt i stua. 

En annen skatt vi fant på gavejakt, var den fine jac. jacobsen modell L-11 lampen. Nesten drømmelampe. Kanskje den får en runde med spraylakk, men kjenner jeg er litt nervøs for å spraye løs på den. Er det noen som vet når den er i fra?

Elsker skattejaktgaver :D

Hm, jeg driver å prøver å lære meg mer om foto. Og jeg strever veldig med å få god dybdeskarphet. Er det noen som har noen råd? Jeg har Canon Eos 450D, og i dag har jeg prøvd å bruke a-dep innstillingen, uten å få den dybdeskarpheten jeg ønsker. Nå skal det sies at var leilighet er særdelse mørk uansett vær ute (les; første etasje i blokk ved skog på skyggesiden av Bergen). Jeg får vel bare fortsette å lese bruksanvisninger og øve og øve og øve.

Vel ha en flott lørdag folkinner!


8 kommentarer:

Lene sa...

Lekker kjole. :) Og en lekker lampe! Kan jo lakkere den. Har selv lakkert en luxo lampe. Funker det. Bare bruke nok maskeringstape over det som ikke skal lakkeres. :)

Ha en fin kveld!
Klem Lene

Anonym sa...

Gleder meg til å se kjolen på!! Enig med Lene, Lekker!

Ha en fin lørdagskveld!
Klem

MøbelPøbel sa...

Hei! Den butikken har jeg ikke vært! Tror jeg.Skostredet er jo utrolig i seg selv<3
Tusen takk for koselig hilsen.Blir så glad!
Kan desverre ikke hjelpe deg med kamera..Har Canon 350D, som er en eldre modell. Men ja, fortsett å lese i bruksanvisningen, eller let på foto.no. Mange bra tips:)

Håper dagen blir god:)

Hvite tulipaner sa...

Skal ha giveaway på bloggen min snart, og premien er ikke mindre enn en "Lær deg å ta bedre bilder"-bok fra Canon:)
Fortsatt fin søndag til deg!

Anonym sa...

Hei på deg! :)

Koselig at du la igjen en kommentar
inne hos meg, - det er så hyggelig.

Herlig med en slikk butikkopplevelse.
For en fin kjole og lampe. Blir nok enda mer lekker
med spraylakk.. Herlig!

Ønsker deg en fin søndag!

Klem fra Ida
:)

Lene sa...

Takk for hyggelig kommentar :D Turkisfargen er fra KEM sitt fargekart. Bestilt lakk fra de på nett. Nøyaktig hvilken, vet jeg ikke, siden jeg har klart å kaste boksene allerede *ler*

Lisette sa...

La meg til som følger, festlig header og blogg! Ses innom hos meg neste gang?

Janne sa...

RÅ kjole! Og lampe! Får lyst til å ta runda selv idag....hmmm...hmmm.hmmmmm!!!