21. okt. 2011

Cutting the cord- to uker etter.

Tenkte bare å gi dere en liten status rapport fra vår TV frie hverdag. Det går strålende. Jeg føler ikke at jeg kaster bort tiden lenger, selv om jeg har sett en del Friends (som er mitt beste avslappningsmiddel i stressende timer: bra karakterer og morsomme spøker jeg kan ut og inn, akkurat som gamle rocky blader er verdens beste sove medisin). Men det er i allefall mitt bevisste valg. Jeg velger friends ovenfor reklame.

Ellers har middager ved kjøkkenet uteblitt, men vi har begynt i det små med gode søndags frokoster der. Noen rutiner er vanskelig å vende.

Hr forloved melder om mindre lydforurensning, og det er stas for en man som er opptatt av lyd.

Tv-sjenken uten tv står der fortsatt. Nå har den blitt en trivelig lesekrok ( for ting som kan holde en tv kan holde mennesker og sant?), med puter lamper, fruktfat og diverse. Og ikke minst; dvdene i underhylla er byttet ut med blader. Tegneserier ftw.

Kveldene har blitt lengre, og kosligere. Leiligheten har og blitt finere og ryddigere. Men årsaksforklaringen på det er nok at oppvaskmaskinen vår er ødelagt og at vi er livredd for store oppvasker. Så kan jo melde om at et liv uten oppvaskmaskin, går bra det og.

Så en tv(og oppvaskmaskin)- fri hverdag har vært tingen for oss. Anbefales!

Hva er ditt standpunkt på tv?

1 kommentar:

Hilde sa...

Høres hærlig ut. kunne godt tenkt meg tvfri, men aldri livet oppvaskfri.. ;)