27. okt. 2011

Prosjekt-kreativ103: hjemmelaget nips



Jeg er en nipsedame og nå har jeg laget meg en rekke nye nips. 
1. Perlepærer, som foreløbig henger i vinduet. Hvordan? Kakk av den svarte enden på lyspæren med hammer og skrujern, evt kniv. Hakk i stykker lyspærens innmat med skrujern og hammer. Fyll pæren med det du måtte ønske. Jeg tettet igjen hullet med silkepapir. Ideen om å lage noe med lyspærer fikk jeg fra briggs lekehus. 






  

2. Serviettholder. Jeg fant en høne serviettholder på loppemarked, den var i slitt kobber, med avflasset maling. Jeg prøvde en rekke farger før jeg kom frem til denne fargen, siden denne serviettholderen har litt av et påskepotensialet. Nå er den malt i akrylm, men jeg tror den skal få seg en omgang spraylakk.





  

3. Robotbilde. perling er noe jeg er veldig fan av, i og forseg så er jeg veldig glad i pixelerte ting. Dette ser kanskje ikke ut som en robot, men det er det altså. Synes den ble veldig stilig inne i gullramme.







  

4. Heklet Blomsterbukett. Jeg har nettopp lært meg å hekle blomster, så jeg har helt dilla på det om dagen. Disse står og blomster i vinduskarmen. Veldig kjekk måte å bruke opp litt restegarn.

Veldig gøy å lage ting altså. Men jeg tror jeg begynner å komme over Prosjekt kreativ. Det var jo et prosjekt for å hjelpe meg å huske å være kreativ i hverdagen. Jeg føler målet er nådd, og jeg trenger ikke lenger den motivasjonen Prosjekt kreativ ga meg. Nå skal jeg klare meg uten, og heller poste mine hjemmelagde prosjekter når det passer seg. 

 Deilig når man oppnår personlige mål altså. Takk for alt Prosjekt kreativ.


Vennlig hilsen

1 kommentar:

Hilde sa...

Stillig. Mange supergode ideer... Noterer de bak øret og gleder meg til å se flere...