14. aug. 2011

Første skoledag. Ein serie i fleire delar,

Første skoledag for meg er fortsatt like stas som da jeg var liten. Første skoledag fører med seg så mye nytt; nytt antrekk (fortsatt et meget viktig antrekk), nye penner (elsker Staedtler penner, en stor samler), nye permer og notatbøker (helst Moleskine, man får jo så stort stipend). Og såklart nye pensum bøker, før var det mer stas med å velge bokbind enn selve bøkene. Jeg liker helst å kjøpe helt nye bøker, for elsker å lage mine egne systemer med 1000 forskjellige markerings tusjer.

På torsdag er min første skoledag. Selvom en skoledag i universitet-forstand vil si første forelesning, er det litt stas. Ett nytt semester er så ubesudlet. Det somer litt kjedelig i år er at studielånet ikke har kommet inn før studiestart, så jeg får ikke tatt meg turen innom Studia for å gå berserk i kontor avdelingen første dagen. Men har fortsatt en god del penner fra i fjor da. Dessuten er det litt rart i år, siden jeg var permitert siden november i fjor, OG har byttet fra Sammenlignende politikk til Sosiologi.

Derfor synes jeg at jeg kan unde meg denne ønskelista:


  • Ny sekk. Ønsker meg antagelig en Fjellreven. Begynner å innse at de er overlegene på alle fronter. Men hvilken farge?




            • Perm til SOS103, med mange skilleark.  Liker de permene som er litt myke, med strikk, lomme til å oppbevare løse ark, og relativt tynne. Perfekt til å ta med seg overalt for å opprettholde et komplisert studentsystem.
  • Termos ( har en tendens til å ødelegge en termos i semesteret, drikker mye medbrakt = kaffesøl i samtlige bøker). Denne gangen vil jeg ha en estetisk termos, for en gang skyld.  Fra Blafre, de er så fine.







  • Nye kladdebøker, med linjer. Som sagt er jeg hardcore Moleskine fan. Men jeg har observert at Søstrene Grene (takk og lov for de) har veldig fine, og en smule billigere alternativ.


  • Kanskje ett nytt penal? Men er litt kresen på penal fronten altså. Kanskje jeg skal lage ett selv?

  • Nye sko. Skinnsko har jeg, hverdags sko trenger jeg. Tøysko? Vans igjen? Nok et dilemma.






  • Frisørtime; kanskje permanent?







Merker meg at jeg begynner å bli en riktig studentsnobb. Ikke mer billige notatbøker, men det motiverer meg faktisk med fine kontorartikler. Alt blir liksom så fint og gøy. Bare vent til dere får se tankekartene mine.

Fine ting = bedre student. 
Sånn er det bare

(generelt sett er jeg ikke såååå ting-gal, men tror det blir forsterket av at jeg ikke har fått stipend enda)
Kjenner det kribler i nerdekroppen igjen. Gleder meg til å lage tankekart igjen.


Ingen kommentarer: