1. aug. 2011

Åpen idemyldring


Jeg har fått en kurv med stoffrester av min bestemor. Det er morsomt. Restene er av forskjellige størrelser, kvalitet og farge. Og nå har jeg fått en ide, på grunnlag av piknikkteppet jeg lagde før i sommer, og det flotte piknikkutstyret vi fikk av min kjære tante i forlovelsesgave. Så, hva om jeg lager tøyservietter? Bildene over illustere eventuelt fremtidige servietter.

Planen er så langt å sy på en remse med ett eller annen slags bånd. Og deretter sy inn kantene. Enkeltpenkelt.

MEN; stoffbitene har ikke en størrelse å skryte av. Og selv om jeg elsker eklektisk stil er jeg usikker på om det blir så fint til pikknikkteppet.

Dette er jo ikke akkurat det største dilemmaet. Jeg kan jo uansett kjøpe annet stoff. Men så var det det forbruket da.

Noen innspill? Hvor store bør tøyservietter være?

Ingen kommentarer: