2. nov. 2011

Garnromanse


Nå har jeg nøstet opp garnet jeg kjøpte i Molde. Og jeg er forelsket! Det er første gang jeg noensinne har nøstet opp noe, og det var så koselig. Med garnet rundt knærene og skummel zombie serie på dataen (the walking dead, årets Lost) gikk oppnøstingen som en lek.  Jeg elsker de nye nøstene mine. Det er virkelig noe romantisk over slike små nøster. Dessuten føler jeg stor omsorg for de, og håper de blir til noe flott. Dette var veien å gå garnmessig, fremtidig preferanse.

Foreløbig har de bare blitt til små prøve lapper, det må bare dukke opp noen gode garn ideer.

For deg som har lyst på noe og sysle med mens du ser på skumle zombie serier eller noe annet høstlig, her kommer det en:

Hekle oppskrift på blomster
 1. runde: 5 luftmasker (LM), en kjedemaske (KM) i første LM for å danne sirkel. "Tre staver (st), en KM i sirkelen" gjør dette tre ganger. Da har du en liten blomst. Deretter tar du (ca)" fire LM og fester i KM " og gjør dette fem ganger. Altså har du en liten blomst med en løkke bak hvert kronblad.

2. Nå kan du bytte farge om du vil. Deretter tar du 7 ST (ca, se ann garn o.l, så mange det er plass til på løkken) og en KM i KM fra første runde. Gjør dette 5 ganger og så har du en blomst. Fortsett gjerne videre men jeg synes blomstene blir finest med to lag.

Håper oppskriften var forståelig, det er førstegang jeg har skrevet ned en oppskrift jeg ikke har fulgt skriftlig selv.


2 kommentarer:

Hilde sa...

Det kom oppskriften. Supert... Nydelig farge på garnet... Hva skal det bli??

Tine i Rosablokken sa...

Der varn ja!! men du må si i fra om den er feil eller uforståelig. Aner ikke hva det skal bli av garnet men føler det må bli noe fint. Noen forslag?