7. nov. 2011

Foto-rull: Eksamens tid.


Nå leser jeg til eksamen på fulltid. Det er kjekt. Da dukker det opp så utrolig mange gode ideer til nye prosjekter. Dermed er jeg nødt til å ta med meg inspirasjons boken. Så når en god ide oppstår mellom fordismen og velferdstatens utvikling, kan jeg skrive den ned og få den ut av systemet. Nå begynner inspirasjonsboken å bli full, og snart står lønningsdag for tur, og forhåpentligvis får jeg realisert noen av de mange prosjektene.

Heldigvis får jeg med meg en god del pensum også, og faglige koblinger dannes og skrives inn i tankekart med mange farger og tegninger. Det er godt å få brukt begge hjerne halvdelene.

Og siden jeg leser type kontortid, og det er så strålende vær får jeg avsluttet  hele dagen med en god tur i skogen med mopsen, før jeg kryper ned i sofaen og drømmer om prosjektene min. Og friends selvfølgelig.

Man kan igrunn like eksamenstiden, så lenge man ikke trenger å stresse. 

Hvordan er din eksamenstid?

2 kommentarer:

innendørs sa...

Heisann!! Ser noen kjente bilder over her, tror vi må ha gått den samme veien mange ganger! Vi pleide å bo ved MichaelKrohnsgate!
Du, den sofaen.. Var ikke veldig vanskelig, men tok sin tid! Jeg kjøpte et av de billigste møbelstoffene på Stoff og Stil til 79 kr meteren, og kjøpte vel 15 m. Da var det et par meter i tabbekvote, og det kan jo fort komme godt med. Brukte en jeanstråd, funket veldig fint, men du må ha en symaskin med litt muskler! Lagde også et prøvetrekk av billig bomullslerret til armlenene, som jeg etterpå brukte som mønster.
Vurderte å si et slipcover, men fikk ikke det til, så vi demonterte sofaene og trakk hver enkelt del, og stiftet de fast under. OG, hehe, til selve sittedelen sydde jeg først et trekk med antiskli og så et møbelstofftrekk oppå.
Så, om du har en god symaskin, er nøyaktig og har tålmodighet, klarer du dette helt fint tror jeg!! Bare spør om du lurer på noe annet:)

Hvite tulipaner sa...

I år er det faktisk første gangen at jeg ikke leser til eksamen, siden jeg er endelig ferdigutdannet lærer. Selv om eksamenstida var alltid full av stress, synes jeg likevel det var en koselig tid. Sitte sammen med venninner og ha alvrolige fagdiskusjoner, sende hemmelige lapper til hverandre i lesesalen, le så høyt så folk hysjer på oss og ikke minst spise masse mandariner... Nesten så jeg savner det litt, men bare neste altså:)
Klem E