19. feb. 2012

WOHO! Nytt hekleprosjekt!









































Etter å ha blitt ferdig med Bestemorteppet, og trekket til telefonbenken, har det klødd etter å begynne på et nytt hekleprosjekt. Litt ubesluttsom på hva jeg skulle begynne på, hvilke farger og med stramt budsjett, var det masse inspirasjon å finne på [Ravelry] (et genialt nettsamfunn, med masse gratis oppskrifter; HURRA).
Og tilslutt, etter mye leting kom jeg over denne [oppskriften], dro jeg frem alt restegarnet og har nå begynt ivrig på et nytt lappeteppe. Denne gangen skal det bli et lappeteppe til oss og verandaen vår.

Den fargerike sirkelen i midten hekles først før jeg skal gå til innkjøp av hvitt garn.
Så langt er det en easypeasy lapp å hekle (alle sirklene er heklet på et par kvelder og to filmer), og hr Forloved får velge ut fargekombinasjoner.
Utrolig hvor mange kombinasjoner man kan sette sammen av garn man ikke visste hvordan man kunne få brukt. Det føles alltid kjekt å bruke opp ting som har ligget og samlet støv. Æsj, støv.

Nå skal hr forloved lage pannekaker til frokost. Du leste riktig. FROOKOST!
Snakk om helgemodus.

Har du hatt en fin helg? Hva hekler/strikker du om dagen?

God søndag:)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig blogg du har, frøken!
Her legger jeg meg til som følger
med en gang :)

Så flink du er til å hekle...
Skulle ønske jeg fikk til det det ;)

Likte innleggene dine nedenfor her
og den flotte lampen og teak telefonbenken!
Herlig!!

Stor klem fra Ida
:)

Benedikte sa...

Så flink du er å hekle! :D Jeg er dessverre ingen racer på hverken strikking elelr hekling, men nå har jeg faktisk begynt å strikke kjole til min lille Snuppelupp! Oooææææ! Hjelp! Øvelse gjør mester har jeg hørt! ;)