6. sep. 2011

Sykkel til jobb.

Noe av det beste jeg vet om dagen, er å sykle til jobb. Det er en passe lang tur, og det er så utrolig mye fint langs veien.  Enda bedre blir det når man hører på musikk. For det meste hører jeg på Veronica Maggio når jeg sykler, men er jeg i kose-sykle humør med ekstra god tid hører jeg på Toro y mois Causer of this. Er det litt sol blir det den ultimate sykkel opplevelsen. I dag var det overskyet, men det gjorde aldeles ingenting

Siden jeg hadde så god tid, og var i så godt humør og koste meg så fælt, bestemte jeg meg for å ta en del bilder av hva som befinner seg langs veien. Igrunn har jeg lenge tenkt på å gjøre det, men har ikke hatt god nok tid. Bildene tok jeg med min iPod og appen Instagram.

Jeg vil si det befinner seg mange perler langs denne ruten. Noen av de er rett og slett komiske, som foreksempel "Ho Ho snaddermat" (kina resturant), eller det knøttlille huset som ligger plassert mellom to store, og der er det noen som reparer modell tog (?). Den røde butikken er en bruktbok butikk som reklamerer med at de har mamut priser hele året. Og det lille skuret nederst i venstre hjørne, er faktisk Mami pizzeria! Det må være landets minste pizzeria. Correct me if im wrong! Ellers er det mange fine hus, og en rolig atmosfære. Noen ganger føler jeg nesten jeg er i en dansk bydel, men det er jo tross alt i Danmarksplass området. Og hvem liker vel ikke Forum Kino?

En annen ting som er bra med sykelruten til jobb er at jeg kan velge mellom minst fem veier, og for eksempel på vei hjem i dag fant jeg en ny. Så min sykkelvei kommer aldri å bli kjedelig.

Oppfordrer alle å sykle til jobb, og kommer til å bruke min stemmerett for å få valgt frem det partiet som satser på et sykkelvennlig Bergen og kollektiv transport.

I <3 BIKING

Sykler du til jobb, skole eller whatever?

Ingen kommentarer: