19. sep. 2011

Foto-rull: Loppemarked



Da jeg var 12 år og elsket Hanson og hester av hele mitt hjerte, fant jeg og mine to bestevenninner ut a at vi skulle ha loppemarked på låven vår. Vi samlet masse gamle og småødelagte og ikke særlig fine leker, noen bøker, det hele var virkelig ikke til å skryte av. Dessuten var vi ikke særlig god på markedsføring. Så det hele endte med et stappfult fjøs (noen av lekene ligger der enda, 14 år senere), en krangel mellom meg og Tina 2 fordi hun sa jeg lignet på Isac ( han eldste og minst peneste) i Hanson, og spising av likørsjokolade i den tro at vi kom til å bli fulle. De eneste kundene våre var mine to småsøstere, som gjorde mamma glad ved å ta med noen annens søppel inn i huset.

Denne helgen var loppemarked en stor suksess. Ikke det at jeg arrangerte annet loppemarked enn et lite lekeloppemarked på kjøkkenet da, hr forloved sitt kjøkken-loppis var katastrofe, han hadde skyhøye priser og nektet meg ting, litt av en type. Men var på to loppemarked jeg synes var bra. Vi har i allefall en haug med lopper her hjemme nå.

Favorittfunnene fr helgen er:
  1. Antilope hjort i tre.
  2. Hvit porselens kanin.
  3. kaffeservis
  4. Glassbolle med ruter.
  5. En hel pose med stoff, inkludert gyseligbrunt fløyelstoff til nye bambier. 
  6. Sparebøsseglobus
  7. Fine ghussebrune frokost skåler.
  8. Forferdelig annanas skje fra 90 tallet som er så upraktiske og stygge at jeg måtte ha den.
  9. 70-talls reklame for midnattsol putetrekk x 2.
  10. Masse fine lommetørkler.
  11. Vill oransje kakeboks. 
Super fornøyd med helgen. Lørdagen var jeg og hr forloved på loppemarked. Vi hadde vært på B0ka konsert kvelden før, og hr Forloved er i utgangspunktet den vanskeligste personen å få opp om morgenen. Jeg hadde endel tvil om jeg kunne klare å få han opp klokka ni for å dra på loppemarked, så da jeg vekket han sa jeg like greit at klokka var ett. LURT. Da spratt han opp. Og først ferdig påkledd fikk han vite at klokken var 9. Jeg er så lur. Så da fikk vi kost oss sammen på loppemarked på skolen jeg jobber på. Vafler var et must. Nam nam.

Nå er alt nytt porselen og kopper og kar vasket, på onsdag skal alle de nye stoffene i vasken. Så blir det Bambiproduksjon av kinesiske proposjoner.
Flott helg!

Har dere hatt en flott helg? Har dere vært på loppemarked å funnet noe fint, stygt eller morsomt?

Ingen kommentarer: