17. feb. 2012

Unaturtro kopi
























Dette bildet (funnet [her]) , synes jeg er så flott. Og jeg elsker papphyllen.
For tiden har jeg dilla på papir, origami og sånt, så da tenkte jeg at jeg kunne lage
meg en egen miniversjon av hylla. For å brette bokser brukte jeg [denne] oppskriften.
Resultatet ble så som så. Skulle ønske den ble litt mer strømlinjeformet.














































Det var i allefall et morsomt prosjekt, ikke. Men jeg har ikke gitt  opp tanken på en liten mini versjon av hylla helt enda. Hr forloved sier alltid at jeg må ta meg bedre tid, og tenke mer på materiale,
for det går litt fort i svingene.
Memo til selv; Presisjon er alt. Skjerpings.

Jeg har lagd noen bokser til å ha på skrivepulten min, og der funker de fint.

Noen gode papirbrettetips? Forslag til skjønnhetstips for å få det hele finere, eller er dette bare et håpløst prosjekt.


8 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Hihi, fantastisk!! Det ble jo skikkelig søtt :)

Lene sa...

Jeg har ingen tips desverre. Hehe. Jeg er som deg - ting skal gjøres fort, fort, fort! Har liksom ikke tid til å bruke så laaang tid. Kjedelig det da ;) Hehe. De ble jo søte da! Mini-hyller :)

Ha en fin lørdag!

Klem Lene

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Hei igjen :)
Nei, jeg jobber ikke som fotograf, men tenker at det blir jobben min etterhvert :)
Har nettopp sagt opp jobben min som lærer for å satse på det kreative ;)

Fin kveld til deg!

Fabelaktig sa...

Så kult!

Fineste fastelavenssøndag til deg!
Jeg skal på med forkledet og leke bakemester harepus imorgen :)
smil og klem

Lidyll sa...

Hei søta!
...morsomt prosjekt! Skjønner godt du du fant inspirasjon i bildet, for det var jo lekkert! Likte din versjon også jeg-uperfekt kan jo gi nye uttrykk som kan vær like spennende spør du meg*smile*

...men vil du absolutt ha renere kvadrater, hva med å bruke esker som utgangspunkt? De finnes jo i mange størrelser, og da er formen der allerede..resirkulering*blunkesmil*

Ønsker deg en herlig fastelavensøndag!
Klem til deg

Lidyll sa...

...eller...
Hvis du ønsker at den skal være litt "mini", hva med melkekartonger, kremfløtekartoner, juicekaronger osv...som dukan kle om i ny drakt! Gjenbruk er bra!*smile*

Rarerina sa...

Hehe, morsom kopiering!
Det er ikke størrelsen det kommer an på.

Solveig sa...

Hei! Eg har laga mange sånne bokser, meir eller mindre kvadratiske.
Men det som er viktig i papirbretting er å få brettane skikkeleg skarpe. Dra over bretten med neglen eller noko anna hardt. Då held dei formen betre, i alle fall.
Lykke til!