25. okt. 2011

Oompa loompa inspirasjon.

Forrige uke, så jeg Tim Burtons Charlie og sjokoladefabrikken to ganger på to dager. Jeg har jo sett den opptil fler ganger før, men nå inspirerte oompaloompane meg. De klare fargene og de ville mønstrene, for å ikke snakke om synkrondansingen. Den største inspirasjonen er fargekombinasjonen; lyseblått og lett sennepsgul.
Bildene er hentet her, men er opprinnelig fra Tim Burtons Charlie og sjokoladefabrikken 2005.

Badet har jeg lenge ville malt lyseblått (jeg kjenner meg helt vill etter lyseblått), med detaljer i en kontrast farge som rød. Men kan man få for mye lyseblått?

Se for dere dette: På soverommet vårt, i grunn et miserabelt syn, er det innebygd garderobe fra sektitallet. Den dekker en hel vegg, og er nå falmende hvitmaling og dører på skakke. Hva om jeg maler hele den veggen lyseblå, og knottene sennepsgule. Innmaten i garderoben blir og sennepsgul/ lyseblå (om jeg gidder).
 Jeg tror det blir dødskult. 

Ser dere det for dere? Blir det for mye? Noen som har tips på "renovering" av innebygd garderobe? Eller bruk av sterkefarger i hjemmet. Jeg har liksom aldri hatt noe hjem å male før nå. Tips mottas med stor entusiasme.

Her kommer det store fargeklæsjer til dere.

2 kommentarer:

Hilde sa...

Jeg sier gogogo. Men legg vekt på forarbeidet, kjempe kjedelig, men viktig. Er det treverk så må du pusse mellom hvert strøk. Og blir du ikke fornøyd så er det bare å male på nytt :)

Tine i Rosablokken sa...

Okey, så først pusse hele veggen, så male og så pusse og så male igjen.? det er sånt jeg ikke hadde tenkt på. men det kan nå være verdt det fordi om.

Men hilde! hurra!! du har laget deg en blogg! gleder meg til å lese mer!