25. nov. 2012

Tradisjonell søndagsmiddag




I dag blir det en ordentlig tradisjonell middag er hos oss. 
På komfyren putrer en gryte HAKK. I kjøleskapet står det en bolle fruktsalat. Bestemors spisestue har flyttet inn hos oss, og står når klart for middagselskap. Bordet er preget av utallige familiemiddager og yatzy-slag opp igjennom årene. Foreløpig har vi en mix av forskjellige stoler til, men egentlig tilhører det seks av de beige stolene. Tallerkner, bestikket og tapeten som er brukt til bordbrikker fikk vi i bryllupsgaver. Det er så stas å ta det frem fra skjenken når man skal kose seg litt ekstra. Føler meg litt ekstra voksen. 

Nå gleder jeg meg til besøk.
Ha en tradisjonsrik og fin søndag!

9 kommentarer:

Linnéa sa...

Herlig med tradisjonsrik mat :) Her blir det ribbe idag, må teste ut den idag siden vi tok pinnekjøttet forrige helg.

Kule spisestue, og det bestikket dere er kjempefint!

God søndagsmiddag :)

Klem

tanteAB sa...

Koselig :) Har vært i Såvegen og spilt yatzy på det nye spisestuebordet idag jeg :) Funket det også ! Du får føre tradisjonen med fam.middager og yatzy videre :):) tanteklem

Cathrine sa...

herlige bilder! spisestuen var superfin:)
Elsker søndagsmiddager, det er kos det! Her ble det pinnekjøtt for andre gang..kunne spist pinnekjøtt hver dag tror jeg...hihi
Ønsker deg en finfin kveld og en god ny uke:)
klem Cathrine

Unknown sa...

Så koselig!
Veldig fine bordbrikker:) Håper middagen smakte.

Katrine sa...

Tradisjonsrik mat er god. Kjøttkaker og lapskaus har vært våre yndlingsretter i høst!

Du er jammen heldig som har arvet en spisestue fylt med sjel og minner av din bestemor. En glede. :-)

Jeg håper du nyter en desember fylt med fine mennesker og gode stunder.

Anonym sa...

Nå Tine har jeg fått min "Annual blogge-rapport" fra Wordpress (For en service!), og ikke ovverraskende tronet du på toppen over de som hadde kommentert mest. (Ja, jeg får ikke sååå mange kommentarer :p) Så jeg ville bare si takk, og at jeg setter kjempestor pris på det :) Ha en kjempefin kveld, og et godt nytt år!

Ine sa...

Så fin spisestue! Vi er på utkikk etter spisebord nå, og jeg håper skikkelig på at vi finner et gammelt, fint et. De har jo noen ganske bra på Ikea, men jeg vil aller helst ha et sånt fint teakbord som dere har! Digger forresten at dere har malt soverommet deres rosa! Kanskje jeg får med min kjære på det samme :) Hadde vært supert å få se litt mer av rommet, hvis du har lyst til å blogge det. Så kan jeg bruke det som ledd i en eventuell overtalelsesstrategi. Hehe.

Lidyll sa...

Hei Fiiine!:)
....så stas å "se deg i blogglandia" igjen!!:)
Og godt nytt år!:)

Digger bordet, stolene og borddekkingen! Smaskens:)

Ønsker deg en flott uke videre, søta!:)
Klemmer fra meg

mellaogmalla sa...

Så fint med tapet som bordbrikker!
Vi har også min bestemors gamle spisestue i teak - veldig glad i den. Fint å ta vare på slike minner.

Fin uke til deg!
:)